Niniejsza polityka wyjaśnia, jakie dane osobowe zbieramy i jak je przetwarzamy. Kierujemy ją do wszystkich, którzy odwiedzają stronę internetową www.bc-tax.pl lub kontaktują się z nami w inny sposób (w tym przez formularz kontaktowy na stronie internetowej, telefonicznie, mailowo lub na portalach branżowych takich jak LinkedIn). Zasady przetwarzania danych osobowych określone w tej Polityce Prywatności mogą mieć również zastosowanie do osób, których dane osobowe pozyskamy w trakcie świadczenia przez nas usług lub w związku ze współpracą z różnymi podmiotami (dotyczy to przede wszystkim pracowników i współpracowników naszych klientów lub kontrahentów).
Celem Polityki Prywatności jest m.in. realizacja obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) („RODO”).
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Bartłomiej Chałupiński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BCTAX Doradztwo Podatkowe Bartłomiej Chałupiński, CitySpace MidPoint, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, NIP: 8522499586, REGON: 366900013 (dalej: „Administrator”).
Jak możesz skontaktować się z Administratorem?
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz kontaktować się bezpośrednio z Administratorem za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres BCTAX Doradztwo Podatkowe Bartłomiej Chałupiński, CitySpace MidPoint, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław lub poprzez wiadomość e-mail na adres: office@bc-tax.pl.
Kiedy przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, jeżeli:
W konsekwencji, możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w następującym kontekście:
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Zakres danych osobowych, które przetwarzamy, zależy od tego, jakie informacje są istotne dla danej relacji. Obejmuje to przede wszystkim treść dokumentów, a także naszej korespondencji/komunikacji, wraz z innymi informacjami, które uzyskaliśmy z ogólnodostępnych profesjonalnych źródeł (np. portale branżowe). Dane te obejmują w szczególności:
Powyższe dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od Ciebie lub od innych osób, np. od Twoich pracodawców / zleceniodawców lub ze źródeł publicznych.
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych?
Jeżeli przetwarzamy Twoje dane w związku z zawieraną z Tobą umową (niezależnie od jej rodzaju), celem przetwarzania jest dążenie do jej zawarcia oraz realizacji. Podstawą prawną ich przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby, której dane dotyczą).
Jeżeli kontaktujesz się z nami we własnym imieniu, w tym np. przekazałeś/aś nam swoją wizytówkę z prośbą o przesłanie określonych informacji, przetwarzamy Twoje dane w celu odpowiedzi na zapytanie lub zrealizowanie innych działań, na które się zgodziłeś. Podstawą prawną przetwarzania danych w ww. celu będzie Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody przypominamy, że w każdej chwili możesz wycofać udzieloną uprzednio zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego już dokonano na tej podstawie.
Jeżeli działasz w imieniu naszego klienta lub dostawcy lub innego podmiotu, przetwarzamy Twoje dane w celu kontynuacji tego kontaktu, z uwzględnieniem kontekstu w jakim występujesz w imieniu tego podmiotu, a także zawarcia lub realizowania umowy z tym podmiotem. Podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych w tym celu, będzie nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – budowanie i utrzymywanie relacji z podmiotem trzecim, w imieniu którego działasz, w tym zawieranie i wykonanie umów, a także budowanie naszego pozytywnego wizerunku.
Dodatkowo, w przypadku przetwarzania Twoich danych osobowych w celu:
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale czasami może być niezbędne do celów związanych z naszą współpracą, np. w celu zawarcia lub wykonania umowy lub udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie lub prowadzenia dalszej korespondencji. Oznacza to, że niepodanie danych może stanowić podstawę naszej odmowy nawiązania współpracy przez lub podjęcia środków prawnych w celu rozwiązania ewentualnej umowy.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe tylko przez czas niezbędny do osiągnięcia celu (celów), dla których zostały pierwotnie zebrane. Po tym czasie zostaną one usunięte z wyjątkiem sytuacji, gdy jesteśmy zobowiązani do ich dalszego przetwarzania w celu spełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych.
Co do zasady dane osobowe przetwarzane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania lub realizacji celu, w którym były przetwarzane. Jeśli nie jesteś naszym kontrahentem, przechowujemy dane wyłącznie w związku z naszą bieżącą komunikacją, w zależności od rodzaju każdej informacji – przez okres od kilku tygodni (niektóre pliki cookies) do maksymalnie 3 lat (bardziej szczegółowe zapytania i rozmowy, które mogą być istotne dla naszego przyszłego kontaktu).
Dane przetwarzane na podstawie zgody, przetwarzane są do czasu jej cofnięcia lub realizacji celu, dla którego została udzielona.
Dane związane z wykonaniem umowy, którą zawarliśmy, przechowywane są przez czas trwania umowy i zazwyczaj przez okres maksymalnie 10 lat po jej rozwiązaniu, co wynika z przepisów podatkowych i okresu przedawnienia niektórych roszczeń.
Powyższe okresy mogą zostać odpowiednio przedłużone w przypadku ewentualnych roszczeń i postępowań sądowych – na czas trwania tych postępowań i ich rozstrzygnięcia, a także jeżeli jesteśmy zobowiązani do dalszego przetwarzania takich danych w celu wypełnienia obowiązków prawnych.
Kto ma dostęp do Twoich danych osobowych?
Dostęp do Twoich danych osobowych uzyskają wyłącznie nasi należycie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy, którzy są zobowiązani do zachowania ich w tajemnicy i niewykorzystywania ich w celach innych niż te, dla których zostały pozyskane, oraz podmioty wspierające nas w świadczeniu usług takie jak dostawcy usług IT czy narzędzi kontaktowych (komunikatory), ubezpieczyciele.
Wszystkie te osoby i podmioty mają dostęp wyłącznie do tych danych osobowych, które są niezbędne do wykonania przez nie określonych czynności.
Co do zasady Twoje dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. W innym wypadku, w tym także gdy np. serwery miałyby znajdować się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, stosujemy właściwe mechanizmy prawne dla zapewnienia bezpieczeństwa transferowanych danych.
Możemy być również zobowiązani do przekazania konkretnych informacji organom publicznym na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań. W takim przypadku wszelkie informacje są dostarczane tylko wtedy, gdy istnieje ku temu odpowiednia podstawa prawna.
Jakie są Twoje prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
Dla sprawnego realizowania Twoich praw, wszelkie żądania prosimy kierować na adres e-mail: office@bc-tax.pl, wpisując w tytule „Żądanie RODO”, a w treści precyzując, z którego prawa chcesz skorzystać:
Czym są pliki „cookies? Jak je wykorzystujemy?
Pliki „cookies” to niewielkie informacje tekstowe wysyłane przez nasz serwer i zapisywane po stronie Twojego urządzenia (np. na twardym dysku komputera). Przechowują one informacje, których możemy potrzebować, aby dostosować się do sposobu korzystania przez Ciebie z naszej strony internetowej i aby zbierać dane statystyczne. Podczas Twojej wizyty na naszej stronie internetowej mamy możliwość dowiedzieć się np. z jakiej przeglądarki oraz systemu operacyjnego korzystasz, jaki jest Twój adres IP, które strony naszej witryny odwiedziłeś, w jakim mieście znajdowało się urządzenie, z którego wszedłeś na naszą stronę.
Wszystkie otrzymywane w ten sposób informacje gromadzimy jako dane statystyczne i są przez nas wykorzystywane wyłącznie w celach wskazanych w tej polityce. Pliki cookies w żadnym wypadku nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla urządzenia, z którego korzystasz, ponieważ nie wprowadzają w nim jakichkolwiek zmian konfiguracyjnych.
Oczywiście możesz zmienić sposób korzystania z plików „cookies”, w tym całkowicie je zablokować bądź usunąć za pomocą przeglądarki internetowej lub konfiguracji usługi. Musisz jednak pamiętać, że tego typu operacje mogą uniemożliwić albo istotnie utrudnić prawidłowe działanie naszej strony internetowej, chociażby poprzez znaczące spowolnienie jej funkcjonowania, dlatego zalecamy niewyłączanie ich obsługi w przeglądarce.
Pliki cookies wykorzystywane na naszej stronie internetowej: